خبر مهم برای معلمان فاقد رتبه | ارزیابی پرونده معلمان بدون رتبه بندی آغاز شد-راهبرد معاصر

خبر مهم برای معلمان فاقد رتبه | ارزیابی پرونده معلمان بدون رتبه بندی آغاز شد

پرونده رتبه‌بندی معلمانی که در شرایط عدم احراز رتبه قرار گرفته بودند، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 28
کد خبر: ۲۶۱۴۶۷

به گزارش راهبرد معاصر؛  میز رتبه‌بندی معلمان در نامه‌ای به رؤسای هیئت ممیزه استان‌ها اعلام کرد: در اجرای ماده یک و ۵ آیین‌نامه نظام رتبه‌بندی معلمان، در خصوص ارزیابی پرونده رتبه‌بندی همکارانی که در شرایط عدم احراز رتبه قرار گرفته بودند و یک سال از تاریخ عدم احراز رتبه آنها گذشته و اخیراً نسبت به بارگذاری مدارک اقدام کرده‌اند، دستور فرمایید با فوریت جهت بررسی پرونده‌ها و تعیین رتبه استحقاقی و جلوگیری از تضییع حق‌وحقوق آنها اقدامات زیر صورت پذیرد:

۱- تشکیل هیئت‌های ممیزه استان و مناطق و در صورت لزوم تشکیل کارگروه‌های تخصصی، موضوعی و یا اجرایی موردنیاز و انجام وظایف محوله مطابق قانون و آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی.

۲-ایجاد سازوکار لازم بررسی فوری مستندات توسط مراجع پنج‌گانه فرایند رتبه‌بندی شامل:

الف) مدیر (مسئولیت بررسی و تأیید صحت مدارک و مستندات بارگذاری شده برعهده مدیر مستقیم است و در صورت بروز هرگونه تخلف، متخلف به هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری معرفی خواهد شد) ترتیبی اتخاذ شود تا جهت دریافت دسترسی مدیران مستقیم به فناوری منطقه مراجعه کنند.

ب) امور اداری (مسئولیت ارائه و تأیید اطلاعات صحیح مربوط به سنوات تجربی، آخرین مدرک تحصیلی، ارزشیابی سالانه، ضمن خدمت و مشمول بند امتیاز مربوط به تربیت‌معلم با امور اداری محل اشتغال فرد است و در صورت بروز تخلف، متخلف به هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری معرفی خواهد شد). باتوجه‌به اینکه این مرحله غیرقابل‌برگشت است همکاران امور اداری این آیتم‌ها را به‌دقت بررسی و تأیید کند.

ج) تأیید حراست منطقه محل خدمت

د) تأیید گزینش منطقه محل خدمت

ه) بررسی و تأیید هیئت ممیزه در سطح منطقه و استان _ لزوم تشکیل جلسات هیئت ممیزه به طور مستمر و بررسی و تأیید رتبه‌ها

۳-برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی برای مدیران مستقیم و عوامل اجرایی و نظارتی نظام رتبه‌بندی معلمان.

۴- صدور احکام رتبه‌بندی مشمولین بلافاصله پس از تأیید هیئت ممیزه.

تذکرات مهم:

- همان‌طور که در جلسه مجازی با همکاران منابع انسانی اعلام شد، فرایند اجرای رتبه‌بندی از روز شنبه پنجم آبان شروع شده است.

- باتوجه‌به محدودیت زمان و به‌منظور جلوگیری از تضییع حقوق همکاران، ترتیبی اتخاذ شود تا مراحل اعلام شده به‌سرعت در دستور کار قرار گیرد.

-زمان بازشدن سامانه RTB برای نیرو‌هایی که تاکنون اقدام به بارگذاری مدارک نکرده‌اند متعاقباً اعلام می‌شود.

- واحد فناوری استان به طور مستمر در خصوص رفع اشکالات سامانه، ایجاد دسترسی‌های لازم برای مدیران مدارس و. با مرکز فناوری وزارت متبوع و اعضای کارگروه ستادی و استانی همکاری لازم را معمول نمایند. / فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار